skip to main | skip to sidebar


Wednesday, January 13, 2010

Hari Kiamat



Hari Kiamat pasti akan terjadi. Disaat itu langit pecah, gunung-ganang akan berterbangan , bumi dan seisinya akan hancur lebur. Bumi yang dipijak ini akan bertukar menjadi bumi yang lain. Lanit yang menaungi kita jugaakan bertukar dengan langit yang lain pula.

Tiada siapa yang mengetahui bilakah peristiwa dahsyat itu akan terjadi kecuali hanya Allah s.w.t. Namun begitu, Allah dengan kasih sayangNya dan juga dengan hikmahNya telah menunjukkan kepada kita beberapa tanda yang terjadi mendahuluinya, supaya orang yang berdosa sempat bertaubat dan orang-orang yang sudah insaf akan menambahkan lagi amalan mereka.

Dunia pada hari ini telah dan sedang merasakan tanda-tanda itu. Bahkan debaran jantung dunia akan sentiasa dikejutkan oleh peristiwa-peristiwaganjil yang akan terjadi dari masa kesemasa. Kita hari ini merasakan kemerosotan umat Islam, para ulama berkurangan, cabaran hebat terhadap iman,kemungkaran berleluasa ditengah-tengah masyarakat, keruntuhan moral, gempa bumidemi gempa bumi dan perperangan demi perperangan. Tanda-tanda kiamat yang kecilini sangat banyak kita rasakan. Hampir seratus tanda yang sekarang ini sedangkita alami.

Apa yang dapat kita perkatakan disini ialah, tanda-tanda yang kecil ini dari masa ke semasa semakin bertambah serius dan sudah hamir sampai keperingkat yang paling teruk yang selanjutnya akan disambut olehtanda-tanda kiamat yang besar, dimana apabila kita menemui tanda kiamat besar yang pertama maka tanda-tanda lainnya akan segera mengikutinya seperti apa yang telah disebutkan dalam hadis Rasulullah s.a.w.


0 comments:

Post a Comment

ShareThis

 

Kisah Kisah Islam Copyright © 2011 | Template created by O Pregador | Powered by Blogger